.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سئوالات موهن در مورد پیامبر (ص) ؛ اینبار در مازندران
استفاده از سئوالات سطحی و موهن در مورد زندگی پیامبر گرامی اسلام در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان مازندران با اعتراض گسترده دانش آموزان و اولیاء آنان روبرو شد.
سئوالات موهن در مورد پیامبر (ص) ؛ اینبار در مازندران

با وجود تاکید مقامات ارشد نظام مبنی بر برخورد با طراح سوالات موهن در مورد پیامبر اسلام (ص)، باز هم این دسته از سوالات ، این بار در مازندران و در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان با درجه توهین کم تر (!) منتشر شد.

یک مقام مسئول در آموزش و پرورش به خبرنگار «انتخاب» می گوید: طرح این نوع سوالات در مقاطع مختلف تحصیلی بسیار زیاد است. چنین مواردی - مسئله سوالات فرهنگیان و دانش آموزران استعداد درخشان مازندران -بسیار دیده شده است.

وی می افزاید : استفاده از سئوالات سطحی و موهن در مورد زندگی پیامبر گرامی اسلام در آزمون دانش آموزان مراکز استعدادهای درخشان مازندران با اعتراض گسترده دانش آموزان و اولیاء آنان روبرو شد.

بنابراین گزارش، یکی از فرهنگیان بابلی که مادر یکی از تیزهوشان شرکت کننده در این آزمون است با ابراز تاسف از طرح چنین سوالاتی به خبرنگار ما می گوید : وقتی از فرزند تیز هوشم سئوال می کنند که حضرت محمد (ص) چگونه غذا می خوردند و در یکی از گزینه ها آمده است سر خود را به طرف غذا یا گوشت می بردند با خود می گویم آیای اینگونه سئوال موهن طرح کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم نیست، من به عنوان یک فرهنگی واقعا خجالت می کشم.

وی ادامه داد: براستی در بین این همه نکات ارزشمند و نورانی در زندگی پیامبر گرامی اسلام، سئوال از نحوه غذا خوردن آن حضرت و گزینه های توهین آمیز چه هدفی را دنبال می کند.

برادر یکی از دانش آموزان سال سوم متوسطه مرکز تیزهوشان بابل نیز، ضمن محکوم کردن سئوالات طرح شده در این آزمون می گوید: القای اینکه پیامبر مثل بردگان بر سر سفره می نشست و یا اینکه پیامبر با چند نفس آب می خوردند و یا اینکه پیامبر موقع شانه زدن موی سر خود راهی از وسط سرش با شانه باز می کرد، چه مسائل مهم و اساسی است که باید در آزمونی که مربوط به نخبگان و استعدادهای درخشان یک جامعه است، مطرح شود

یکی از متولیان مرکز استعدادهای درخشان نیز با موهن خواندن تعدادی از سئوالات، با اظهار تاسف از روند تحجر گرایی و سطحی نگری در آموزش و پرورش گفت: بعد از طرح سئوالات توهین آمیز و موهن در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان و بازتاب گسترده آن و همچنين عذرخواهی وزیر آموزش و پرورش، انتظار می رفت سایر مراکز آموزش و پرورش، با حساسیت بیشتری نسبت به این قضیه برخورد می کردند.

وی در پایان گفت: گویی با گسترش تحجرگرایی و عدم بکارگیری نیروهای مجرب و کارشناس در مسئولیت های مختلف از جمله در طراحی سئوالات این مشکلات همچنان در آموزش و پرورش تداوم خواهد داشت و باید نمایندگان مجلس برای وضعیت تاسف بار امروز فکری اساسی کنند.


● متن سؤالات مسابقه سيره پيامبر اعظم(ص) بين مراكز استعداد درخشان مازندران 8اسفندماه« مقطع متوسطه»

6- اگر چيزي نزد پيامبر اعظم اضافه مي آمد آنرا چه مي كرد.    الف: آن را به مستحق مي داد
ب: آن را بين ياران خود تقسيم مي كرد.             ج: هركس نزدشان مي آمد و درخواست كمك داشت، ميداد.
د:تا شب دنبال كسي مي گشت كه مستحق باشد تا فردي را پيدا نمي كرد به خانه باز نمي گشت. 

7-حضرت محمد(ص) چگونه غذا مي خوردند.
الف: غذا يا گوشت را بطرف دهان خود مي آوردند .       ب: سر خود را بطرف غذا يا گوشت مي بردند.
ج:همانند ديگر مردمان غذا مي خوردند.                     د: غذا را خوب مي جويدند.

8- سيره پيامبر(ص) با ديگر مومنان قبل از ديدار چگونه بود.
الف: در مقابل آينه موهايش را شانه و خود را مرتب مي كرد.   ب: اگر آينه نبود مقابل ظرف آب مي ايستاد و خود را مرتب مي كرد.      ج: با لباس ياده به ديدار آنان مي رفت.           د: تا موهايش را شانه نمي كرد به ديدن كسي نمي رفت.

10- حضرت محمد(ص) يك ظرف آب را چگونه ميل مي كردند.
الف: با 3 نفس بسم ا... اول و آخر آن حمد خدا        ب: 3نفس هربار الحمدالله
ج: 1نفس اول بسم ا... و بعد حمد خدا                 د: 3نفس فقط بسم ا... مي گفتند.

27- كدام گزينه در مورد ويژگيهاي فردي حضرت محمد (ص) صحيح مي باشد.
الف: بر  سر سفره مانند بردگان مي نشست.     ب:مانند بردگان مي نشست و به حالت خنده به چهره ديگران خيره مي شد.    ج: هيچوقت براي خود غضب نمي كرد و مانند بردگان مي نشست.

28- گزينه صحيح را انتخاب كنيد.
الف: فرق باز كردن در موي سر از سنت است.   ب:‌موقع شانه كردن موي سر خود، راهي از وسط سرش با شانه بار مي كرد.    ج:رسول خدا هرگز موي سر خود را تفريق(از وسط جدا) نكرد.      د:الف و ب صحيح است.

منبع :سایت انتخاب http://www.tiknews.org/display/?ID=38334&page=1


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 اسفند 1385
آخه اين سئوالات كجاش موهن بابا اينا واقعيتهايي است كه تو كتابها اومده تازه فهميديد ما كجا هستيم
n/a 17 اسفند 1385
آدم چقدر پررو می شه؟! اینقدر؟!!!!!!!!!
محمدی 17 اسفند 1385
اون آقایی که فرمودند که سئوال ها کجاش موهن لطف کنند از این لحظه به بعد به جای آوردن غذا یا گوشت با دست به صورت به سمت غذا برند بعد ببیند این کار شبیه غذا خوردن کیه بعد به موهن بردن پی می برند
عجب آدمهای بیسوادی در این کشور پیدا می شوند
یا اینکه سر سفره به یک جا خیره بشه و مثل بردگان لبخند بزنه بعد ببینه دیگران در مورد او چه قضلوتی می کنند
واقعا برای این دستگاه تعلیم و تربیت و چنین مسئولین بی توجهای باید خون گریست .
محمدی از آمل
صادقی 17 اسفند 1385
از رئیسی که گفته بود کامپیوترها را بفروشید و به جای آن کتاب بخرید به مدارس بدهید انتظاری بیشتر از این از مجموعه نیروهایش نمی رود .
هیچ کس 17 اسفند 1385
ما خودمون سازمان داریم که رئیسش روحانی هستن.ایشون بهتر تشخیص میدن چی موهن هست یا نیست.لطفا کارای این سازمان رو با آموزش پرورش قاطی نکنین.او کی؟
نا شناس 18 اسفند 1385
فقط مواظب باشيد مثل بازتاب نشويد.
نا شناس 18 اسفند 1385
به نظر من سايت شما كپي برداري از سبك سايت بازتاب است.
رسول علیخانی 18 اسفند 1385
با سلام
این سوالات موهن نستند بلکه کج سلیقه ای طراحان است که باتوجه به وجود ابعاد مهم در زندگی پیامبر این مسائل را مطرح میکنند . دو نکته را خواستم یکی به دست اندرکاران سایت و دیگر ی به مسولین آموزش و پرورش -----------اما سایت در انتقاد کردن دقت کنید که باعث وهن در امر انتقاد نشود -----------اما مسولین آموزش وپرورش اینکه بیسوادان را یا کنترل کنید و یا اخراج و......
آرمین 19 اسفند 1385
واقعا شرک آمور است وقتی در یک کشور شیعه این اتفاق می افتد دیگر از کشور های خارجی چه انتظار ی می توان داشت؟
نا شناس 20 اسفند 1385
هوالعزيز
«وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِرَاراً وَ كُفْراً وَ تَفْرِيقاً بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ»(التوبه، 107 )
تپورستاني‌ها در چنين مواضع و مواقعي و در قالب اين ضرب المثل مي‌گويند : «دست به خر نَرِسِنِه، پالونِ تِپ تِپ زَنْنِه!!»
يا ضرب‌المثلي ديگر در زبان فارسي مي‌گويد : «فكر نان كُن كه خربزه آبه!»
مخلص كلام اينكه، تا به امروز و به دفاع از اين قبيل دينمداري كه از بروز و ظهور آن رسيده‌ايم به مختصاتي كه «اسب را گم كرده‌يم و پي نعلش ميگرديم!»، چه در و پيكر سفارتخانه نشكسته و نسوزانده‌ايم كه مپرس!!
لذا در تَلِّ انرژي هسته‌اي قرار داريم و چيزي نمانده كه بشقرانيمش، بالا غيرتاً، اجازه بدهيد «اينو كه زائيديم بزرگش كنيم!» اين دعوا و مرافعه‌ها را وقت بسيار است!! و يادمان باشد كه با يك دست، نمي‌شود دو تا هندوانه را كه حكايت همان بار كج را دارد، به منزل و مقصد رساند. از اين روست كه حالا كه مبتلابه ديواري شده‌ايم كه معلوم نيست با اين ديپلماسي پُر هزينه تا به كدام ثريّا كج خواهد رفت، بنشينيم و همان كلاهمان را كه پشمش ريخته، قاضي كنيم تا مبادا احدالنّاسي پيدا شود و معلّق بازي پيش قاضي را عمليّاتي نمايد! و اينجاست كه تطمئنّ‌القلوب بدانيد، كار و بارمان چنان سكّه‌ي از نوع دقيانوس خواهد شد كه نميدانيم «با اين ريش چه جوري بريم تجريش؟!»

اَلَّلهُمَّ سَدِّدْ اَلْسِنتَنَا بِالصَّوابِ وَالْحِكْمَه
حسين صادقي‌مرشت
پیام محمدی 28 اسفند 1385
با سلام

از طراحی سوالات چنین بر می آید که طراح قصد داشته نکات ریز کتاب را برای تیزهوشان مطرح کند و قصد توهین نداشته است

به نظر میرسد برای طرح تست باید از افرادی استفاده شود که هم طراح تست خوبی باشند و هم بر ادبیات فارسی مسلط باشند تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم

واضح است که طراح اصلا در انتخاب کلمات صحیح دقت نکرده است

وقتی آشنا بازی بجای شایسته سالاری باشد بهتر از این نمیشود!
رضا 28 اسفند 1385
داريد زود قضاوت ميكنيد .اينها هنوز برگ برنده شون رو رو نكردن . مسئولين هنوز مونده تا اون سوال هاي اساسي تر رو نيز به آزمونها بكشونند.!!! خدا رحم كنه بر ما .
رضا 28 اسفند 1385
داريد زود قضاوت ميكنيد .اينها هنوز برگ برنده شون رو رو نكردن . مسئولين هنوز مونده تا اون سوال هاي اساسي تر رو نيز به آزمونها بكشونند.!!! خدا رحم كنه بر ما .
نا شناس 2 فروردين 1386
وقتی که ما خودمون از روی بی شعوری به مقساتمان توهین میکنیم از بقیه چه انتظار. آخه کدوم آدم نفهمی گفته سیره پیامبر روش آب و غذا خوردن و شانه کردن مو ست. اینا همه نشانه خشکه مذهب بودنه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.